Bucatarii ultra-luxoase: tendinte in randul cumparatorilor exclusivisti

Pe piata imobiliara de lux, o bucatarie complet utilata cu cele mai recente aparate electrocasnice si gadget-uri poate reprezenta un mare avantaj in ceea ce priveste vanzarea caselor exclusiviste, chiar si pentru cazul cumparatorilor bogati care gatesc foarte rar. De altfel, persoanele care organizeaza diferite evenimente in aceste apartamente sau case de lux au tendinta de a angaja bucatari profesionisti sau firme de catering. In majoritatea cazurilor, bucatariile sunt utilate cu doua frigidere, doua masini de spalat vase sau gratare cu ventilatie proiectata in exterior, putand dispune, de asemenea, de o camara pentru majordom sau o bucatarie secundara.

Deschide Galeria

Poate ca acest lucru ofera si o explicatie convenabila vis-a-vis de popularitatea in crestere a camarilor pentru majordomi (uneori, denumite bucatarioare sau bucatarii secundare). In cea mai mare parte a cazurilor, aceasta este utilizata pentru gazduirea marilor evenimente ca o bucatarie secundara, si contribuie la indeplinirea tuturor extravagantelor culinare pe care le implica o petrecere de lux.

Institutul American al Arhitectilor explica intr-un studiu referitor cele mai populare bucatarii si bai, care ofera un adevarat spectacol privitorilor, faptul ca, intrucat piata imobiliara se afla inca in perioada de recuperare a trendului sau de crestere, clientii sunt interesati mai ales de caracteristicile bonus ale bucatariilor, cum ar fi camariile mari, dispozitive pentru racirea vinului si aparate electrocasnice de ultima generatie. Brokerii de lux sustin ca cele mai importante caracteristici dorite de cumparatori intr-o bucatarie sunt spatiul deschis, aparate electrocasnice de calitate superioara, precum si tehnologia “inteligenta”, nou aparuta pe piata gadget-urilor, care permite proprietarilor sa-si controleze aparatele din bucatarie prin intermediul unui iPad. De asemenea, devine tot mai populara, in randul cumparatorilor bogati, existenta in bucatarie a mai multor masini de spalat vase, sertare frigorifice (care arata ca dulapuri normale, dar care se trag, descoperind in interiorul lor, spre exemplu, legumele reci), sertare pentru incalzirea si pastrarea alimentelor calde, si diferite gadget-uri, cum ar fi dispozitive pentru cappuccino sau de turnare a vinului, care sa poata fi asamblate in peretele bucatariei.

În termeni de design, bucataria amenajata si mobilata, in totalitate, in alb ramane populara in randul cumparatorilor, desi designerii incearca sa schimbe aceasta directie in amenajarea bucatariei si sa-i imprime un nou aspect bazat pe culori mai inchise, cum ar fi dulapuri in culori similare cu cerneala neagra, carbune, indigo sau nuante ciocolatii. Christopher Peacock, un important producator de dulapuri de lux, dar si un sustinator inflacarat al trendului bucatariilor in nuante de alb, este si cel care acum incearca sa schimbe albul cu negru in amenajarile de lux. Peacock sustine clientii sai sunt mult mai interesati de materiale de calitate superioara folosite in amenajare decat de aparatele ultra-sofisticate: “Pe masura ce oamenii incep sa-si reamenajeze bucatariile, invata ca, uneori, gadget-uri sunt doar gadget-uri”. Clientii sai sunt cei care aleg sa-si amenajeze bucatariile cu blaturi din piatra cu aspect exotic sau pardoseli speciale: “Marmura Carrera este, inca, foarte frumoasa, dar oamenii o vad peste tot, astfel incat acestia incearca sa caute marmura mai rafinata pentru amenajarea bucatariei, care are un pic mai multa culoare, un pic mai multa drama si este putin mai indrazneata”.

De asemenea, Peacock sustine ca bucataria deschisa este pe cale sa fie inlocuita in ceea ce priveste amenajarile dorite de clienti. Newell Turner, director editorial la Hearst Design Group, care include Elle Décor, House Beautiful si Veranda, noteaza si el: “Zidul a fost ridicat din nou, pentru ca nimeni nu doreste, cu adevarat, sa traiasca tot timpul in bucatarie”. Acesta previzioneaza bucatarii care includ unele dintre elementele bucatariei deschise, cum ar fi scaune, sau chiar seminee, dar cu reintoarcerea la spatiul inchis care a existat, candva, in amenajarea tuturor bucatariilor. Brokerii, desigur, afirma faptul ca clientii lor doresc, in acest moment, case cu bucatarii deschise, mentinand, astfel, tendinta ultimilor ani.

Toate aceste accente puse pe spatiul bucatariei reprezinta, de fapt, o inversare a dorintelor de design, amenajare si utilitate urmarite de cumparatori in perioada precedenta, atunci cand gatitul era considerat, de cei bogati, drept o adevarata corvoada si lasat, in cele din urma, in seama personalului angajat. “Acest nivel socio-economic al rezidentilor nu era prezent in bucatarie în anii 1920”, noteaza Burger, un cunoscut broker din Manhattan. Astfel, casele lor reflecta faptul ca, in acea perioada de timp, bucatariile erau inchise sau, in New York, amenajate in partea din spate a apartamentului, unde puteau avea aerisire in curtea din spatele cladirii. Ca urmare, unele dintre cele mai frumoase, scumpe, si istorice case de pe piata imobiliara nu-si arata, in prim plan, bucatariile in pliantele de marketing.

In ceea ce priveste casele din legendara zona Beverly Hills din Los Angeles, spre exemplu, fosta casa a lui William Randolph Hearst, listata pentru vanzare la suma de 135 milioane dolari, prezinta o bucatarie imensa, reamenajata in stil comercial, cu frigider si mese pentru micul dejun, precum si doua camere pentru micul dejun, adiacente, dar fotografia bucatariei nu este inclusa în materialele de marketing ale impresionantei resedinte. O alta casa de lux, dintre cele mai scumpe listate, in prezent, pe piata imobiliara, casa Singleton din Los Angeles (75 milioane dolari), inca detine bucataria sa originala din anii 1970 si, de asemenea, nu este prezentata ca un atuu în materialele publicitare.

“Daca sunteti in cautarea unei bucatarii amenajate intr-un spatiu deschis, nu o veti gasi intr-o casa mai veche”, afirma Jade Mills, agent imobiliar la Coldwell Banker Previews International. Totodata, Mills mentioneaza ca locuintele cu bucatarii inchise, amenajate folosind doar oțel inoxidabil, nu reusesc sa fie vandute prea repede, intrucat clientii percep bucataria ca fiind “prea inchisa”.

Te-ar putea interesa

Cele mai citite articole