Cum sa amenajezi un birou de start-up

Suntem invadati zi de zi de imagini cu birouri minunate, care par sa fie rupte din Disneyland, cu tehnologie de ultima ora, cu spatii de lucru creative si cu locuri special amenajate pentru relaxarea angajatilor. Unii, obisnuiti cu birourile clasice sau cu open-space-urile gri, compartimentate standard si uniforme, sustin ca e un moft, altii sunt de parere ca locul de munca trebuie sa te faca sa te simti fericit.

Deschide Galeria

Suntem de acord cu ultimii, pana la urma, biroul este locul unde ne petrecem minim opt ore pe zi, unde interactionam, ne construim cariera si unde ne implinim adesea si nevoile de socializare, asadar ne dorim un spatiu unde sa ne simtim confortabil si productivi.

Aceste conditii sunt cu atat mai presante cand vorbim de biroul unui start-up. Aflati la inceput de drum, angajatii unui astfel de business trebuie sa fie dedicati, sa lucreze la capacitatea maxima sis a atinga rezultate uimitoare pentru a nu pierde startul. TheNextWeb a stat de vorba cu mai multi antreprenori si ne ofera acum cateva indicatii pretioase pentru cei care pornesc la drum in afaceri.

Unde amenajezi un birou pentru un start-up?

Cat mai aproape. Aproape de ce, veti intreba. Aproape de mijloacele de transport in comun si aproape pentru client, daca aveti un business care implica multe intalniri fata in fata cu potentialii cumparatori ai produsului dumneavoastra. Nu va indepartati de centrul orasului, chiar daca asta inseamna ca va fi mai scump pentru dumneavoastra. Angajatii trebuie sa ajunga repede la munca, preferabil cu un singur mijloc de transport in comun sau pe jos si sa fie aproape de locurile in care ei obisnuiesc sa mearga dupa serviciu, fie sala de sport, baruri, mall sau cinema.

Cum amenajezi un birou pentru un start-up?

Esential este sa fie confortabil. “Ca acasa” l-ar denumi unii. Open-space-ul este cheia, dar nu neglijati importanta spatiilor de lucru restranse pentru sedinte sau proiecte cu echipa. Potrivit unor antreprenori, mentinerea unor spatii in care sa incapa un numar redus de oameni, linistit si relativ inchis, ii determina sa se simta mai apropiati unii de ceilalti si sa lucreze mai bine impreuna.  

Amenajati locuri pentru relaxare. Mese de billiard sau ping pong, un televizor si cateva pouf-uri, poate un playstation sau un Wii, toate acestea vor fi percepute ca recompense de catre angajati. Nu va fie teama ca ii veti distrage, din contra, ii veti motiva sa termine treaba cat mai repede. 

Personalizati spatiul. Aflati punctele comune de interes ale angajatilor dumneavoastra. Poate o echipa de fotbal preferata sau o formatie pe care o asculta majoritatea si puneti pe pereti postere sau stickere tematice. Le va arata ca sunteti implicat si ca ii cunoasteti indeaproape. Daca va permite spatiul si natura afacerii, muzica in surdina este si ea o optiune.

Oferiti o masa pe zi. Fie micul dejun sau pranzul, este bine ca angajatii sa aiba acces usor la o gustare cand se simt lipsiti de energie. Asigurati-va ca aveti mereu cafea si ceai si tot ce au nevoie angajatii dumneavoastra.

Daca sunteti o echipa mica, poate aveti ocazia sa ii implicati si  pe ei in amenajarea spatiului. Puneti mana pe trafalet, pe tapet si pe mocheta impreuna si puneti bazele companiei de success pe care o doriti. 

Te-ar putea interesa

Cele mai citite articole