LEMET, unul dintre cei mai mari producători de mobilă și retaileri din România prin brand-ul LEMS, este o companie 100% românească, care operează platforma industrială din comuna Brebu, județul Prahova. În 2023, compania a investit 10,2 milioane de lei în producție și retail, extinzând rețeaua LEMS, ce acoperă aproximativ 75.000 de metri pătrați de showroom în aproape toate județele țării.
Alexandru Rizea, LEMET: ”Clienții au încredere în noi”
Într-un an plin de provocări economice, LEMET se adaptează prin investiții strategice, creșterea cifrei de afaceri și deschiderea de noi locații, consolidându-și poziția de lider pe piața de mobilă din România.
După primele șase luni ale acestui an, compania se află într-o poziție privilegiată, cu o echipă stabilă formată din oameni harnici și dedicați. “Clienții au încredere în noi, iar aproape 70% dintre aceștia au revenit pentru a cumpăra din nou. Avem parteneri furnizori de încredere, plătim la timp salariile, furnizorii și taxele, menținând astfel stabilitatea și încrederea în afacerea noastră„, a spus Alexandru Rizea, Director General LEMET.
Vezi și Interviu Alexandru Rizea, Director General LEMET: Creștere constantă și noi deschideri LEMS în 2024
Reporter: Puteţi face o comparaţie între ultimii patru ani?
“Anul acesta este un moment greu, care urmează după 2023, care a fost de asemeni, un moment foarte greu. Putem compara orice cu orice, dar există și expresia: ‘’Nu se compară’’. Anul 2022 a continuat trendul anilor precedenți. 2023 a început cu schimbări bruște, la care ne-am așteptat, dar pentru care nu am avut soluții imediate și acum lucrăm pentru asta.”
Reporter: Se vorbeşte de tot felul de crize care au efecte pe termen mediu şi lung, cum vedeţi situaţia din punctul de vedere al sectorului dumneavoastră de activitate?
“Când este criza? Când ceva nu se mai găsește, sau când ceva nu se mai vinde? În industria lemnului și a mobilei, chiar și în celelalte industrii se resimte lipsa forței de muncă, dar și scăderea volumelor și a numărului de produse vândute. În România cât și în țările în care avem colaborări.”
Compania se confruntă în continuare cu dificultăți în găsirea personalului calificat, într-un context în care piața muncii este foarte dinamică și fiecare detaliu devine important.
Cu toate acestea, echipa experimentată facilitează integrarea rapidă a noilor angajați.
S-a observat că generația tânără necesită mai multă atenție, iar compania este pregătită să le ofere sprijinul și informațiile necesare pentru o adaptare eficientă.
Pentru finalul anului 2024, compania are așteptări optimiste, întrucât vânzările de mobilă urmează un ciclu previzibil, cu o creștere semnificativă în a doua jumătate a anului, similar cu tendințele din anii anteriori.