Am vizitat cu o saptamana in urma Codrin’s Gallery de pe Calea Victoriei, nr 101, unde l-am gasit pe insusi artistul Codrin Mircea care ne-a povestit despre el si despre lucrurile minunate pe care le face. Va invitam si pe voi sa aflati mai multe din interviul care urmeaza:
1. Cine este Codrin Mircea? Daca am arunca un ochi pe CV-ul tau ce ne-ar impresiona?
Probabil ceea ce va impresiona in CV-ul este este multitudinea de activitati creative pe care le realizez, si locurile din lume unde am lucrat, Paris, Londra, Dubai si acum Bucuresti. Eu la baza sunt artist plastic, absolvent al Universitatii de Arte “G.Enescu “ din Iasi. Cu timpul am extins activitatea creative spre domeniul designului interior, de mobilier si mai nou spre fashion.
2. Ai deschis recent Codrin’s Gallery si nu oriunde, ci chiar pe Calea Victoriei. Un gest temerar am spune, de ce ai ales Bucurestiul si nu orice alt loc?
“Cine nu isi asuma riscuri, va trai in cel mai bun caz intr-o normalitate banala – Jim Roth“. Intr-adevar nu a fost cel mai simplu lucru de realizat insa am reusit. Bucurestiul are ritmul meu si eu ritmul lui, intotdeauna mi-a placut aici. E o provocare pe care o doream de ceva vreme, iar acum s-a ivit ocazia sa o pun in practica.
Dupa ani de experiente la Londra, Paris si Dubai, cred ca a venit timpul sa arat ceea ce pot face in tara mea, iar Bucurestiul nu este cu mult mai prejos decat metropolele enumerate mai sus. Cred ca in ciuda aparentelor sau a specialistilor, piata de consum de arta si desing din Romania, este in ascensiune. Lumea e doritoare de frumos si de a face diferenta, in spatiul unde locuiesc, in tinutele vestimentare, in cadourile pe care le ofera.
3. Am trecut prin galeria ta si ne-am oprit cu privirea pe fiecare tablou in parte. Povesteste-ne putin despre ele, cu ce materiale lucrezi, cu ce nu iti place sa lucrezi si de ce.
Mie intotdeauna mi-a placut sa experimentez, asa ca am trecut prin mai multe etape creative. Fac pictura dar si arta grafica. Grafica este prin esenta mai delicate ca mesaj creativ, iar a mea tinde chiar spre un expresionism al elementelor de baza, linie si forme. In pictura abordarea este mai directa si cu mai putine menajamente, temele tablourilor, culorile si contrastele fiind cateodata mai “dure”, insa cu un mesaj final placut. Imi place foarte mult portretul si cred ca e destul de evidenta aceasta tema in creatia mea.
4. Ne-am asezat cu grija si pe un fotoliu special, iar designul acestuia l-am regasit si pe unul dintre tricourile realizate de tine. De unde pasiunea pentru obiecte de mobilier? Ce ai realizat ca piese de mobilier pana acum?
Fotoliul face parte din linia de mobilier personalizat de mine, in esenta piese de mobilier clasic reinterpretate intr-o maniera proprie, contemporana, artistica si original. Am preluat teme din seriile mele de grafica sau din alte tablouri mai picturale, pe care le transpun pe tapiseria fotoliilor, a altor piese de mobilier (scaune, canapele, comode s.a.), dar si pe tricouri. La inceput am inceput cu restaurari de mobilier si personalizare a acestor piese, insa acum produc aceste piese de noi si le modific inca din stadiul initial, de schita.
5. Gratie evenimentelor si canalelor de social media, parca arta incepe sa mai prinda putin glas in peisajul urban romanesc. De ce anume crezi ca e nevoie ca operele artistilor romani sa ajunga inaintea importurilor in casele oamenilor?
De doua lucruri esentiale, deschidere spre frumos si surse financiare. Una fara cealalta nu pot functiona, dar eu am incredere ca acest lucru se va intampla intr-un viitor nu prea indepartat.
6. Am stat de vorba cu mai multi colegi de-ai tai de breasla si i-am intrebat cate una alta despre evolutia designului interior in Romania. E bine ca am scapat de covoarele persane, pestele de sticla si celebrele balerine si de pescari. Dar aceste obiecte au devenit fara sa vrea niste „stereotipuri” decorative romanesti. Daca ar fi sa alegi un obiect popular prin casele romanilor pe care sa il duci cu tine in timp care ar fi acesta?
Am scapat de “obiectele” din era comunista, insa eu cred ca dupa revolutie au intrat altele de care va trebui sa scapam, cum ar fi multe lucruri de tip kitsch, ieftine, din Turcia si China. Obiecte mai populare ca bibelourile de portelan, nu cred ca exista sau au existat in casele romanilor. Eu vad o mare evolutie creativa, de calitate a designului interior cat si a designului de produs romanesc.
7. Da-ne doua sfaturi de design interior. Un „Do” si un „Don’t” de care sa tinem cont cand ne amenajam casa.
"Do it" cu mult curaj si inventivitate, cu ajutorul unui specialist, acordandu-i incredere. Si nu faceti ceva banal, inscris in temele clasice, fara personalitate si viata, doar din frica de a nu depasi anumite “limite”, pentru ca ar fi doar o irosire de timp si bani.
Urmariti-l pe Codrin Mircea aici.